مدیریت وبسایت سخت است ؟ اگر بله خداحافظ کسب و کار

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا فروشندگان همیشه لباس های مرتب و تازه می پوشند ؟

شاید همه چیز در فروش خلاصه شود . هنگامی که حرف از هنر فروش به میان می آید شما نیز باید مطمئن شوید که آیا این هنر اکتسابی را دارید یا خیر . بنابراین این ایدئولوژی در تحت وب نیز باید اجرا شود . همیشه دقت داشته باشید همیشه وبسایت ما فروشنده و معرف نام و برند تجاری ماست ، بنابراین باید مطمئن شوید از وبسایت خود خوب نگهداری میکنید

امروز در وهاب آنلاین ما به شما چندین راه حل ساده را برای نگهداری بهتر از وبسایت ارائه خواهیم نمود و امیدواریم بتونید با این راه حل ها برند تجاری خود را راه اندازی و گسترش دهید

بسیاری از انسان ها فکر میکنند داشتن یک وبسایت هیچ تاثیری بر کسب و کار آنها ندارد . در مقابل آن افراد اندک که چنین افکاری ندارند و یک وبسایت برای کسب و کار خود راه انداخته اند همیشه موفق تر بوده و هستند . اگر به کسب کار این افراد نگاه کنید همیشه یک قدم از بقیه جلوتر هستند و همیشه خودشان را بروزرسانی میکنند . اگر شما هم فکر میکنید برای کسب و کار خود نیاز وبسایت ندارید همین حالا این صفحه را ببندید و برایتان آرزوی موفقیت داریم !

اما اگر مثل من علاقه به کشف حقاقیق دارید و دوست دارید در این باره بیشتر بدانید با من تا نتهای این مطلب همراه شوید

چرا داشتن یک وبسایت برای کسب و کار شما خوب است ؟

آنچه که در برداشت اول می توان از آن نتیجه گرفت دریافت داشتن یک وبسایت پرستیژ کاری شما را بسیار بالا نشان خواهد داد و برای مشتریان شما بسیار جذاب خواهد بود اگر بدانند فروشنده مورد نظر آنها دارای یک وبسایت می باشد . یک مطالعه از دانشمندی به نام پاتنم (Putnam) نشان می دهد که اعتماد به شما باعث می شود کاربران از وبسایت شما نیز دیدن نمایند

یکی از نتایجی که تعجب آور بود اینکه عناصر طراحی تاثیر بیشتری بر محتوا آن وبسایت داشته است و در واقع نوع طراحی مهم تر از محتوا ان وبسایت ارزشمند بوده است . این بررسی نشان داد که 94 درصد مردم دلیل بی اعتمادی خود را طراحی نامناسب آن وبسایت دانسته اند و تنها 6 درصد از مردم به محتوا وبسایت توجه نشان داده اند

هر چند این مطالعه بر روی یک سری از وبسایت های خاص انجام شده بود اما تمام ژانرها را دربرخواهد گرفت .

برخی از عناصر که تاثیر منفی روی کاربران دارند :

  • طراحی پیچیده یا خیلی ساده وبسایت
  • پاپ آپ و تبلیغات زیاد وبسایت
  • تایپوگرافی ضعیف و فونت ها و اندازه فونت های نامناسب
  • وبسایت های خسته کننده و کلیشه ای
  • بارگذاری ضعیف وبسایت

ما به خوبی به این واقعیت رسیده ایم که طراحی وبسایت یک امر بسیار مهم و حیاتی است . در بررسی انجام شده زمانی که از مردم سوال شد چه چیز از وبسایت باعث اعتماد شما به آن وبسایت می شود در پاسخ محتوای آموزنده ، طراحی زیبا و خوانا بودن از پاسخ های مهم کاربران بود

اثر گسترده طراحی وبسایت

ما می دانیم که این واقعیت انکار ناپذیر است که طراحی وب و مدیریت کسب و کار یک امر جدانشدنی است و باعث پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد

همانطور که در داریل استیونس (Darryl Stevens) اظهار داشت در طراحی و بازاریابی اینترنتی شرکت ، طراحی وبسایت یک امر فوق العاده مهم می باشد . علاوه بر این شما نیاز دارید مطمئن شوید که وبسایت شما چشم انسان را اذیت نکند و باعث اذیت کاربران نشود

چگونه نام وبسایت خود را برای موتورهای جستوجو بهینه کنیم

در واقع صحبت از سئو در این مقاله جایز نیست و کار درستی نیست اما لازم است به برخی موارد اشاره نماییم که نکات بسیار مهم و با ارزشی می باشد

رعایت استاندارد کدنویسی و معتبرسازی کدها.

اگر قالب سایت یا وبلاگتان را خودتان طراحی می کنید حتما از ابزار های سنجش اعتبار (مثل سایت w3.org) استفاده کنید، البته خیلی از سایت ها هستند که با وجود داشتن رتبه ای خوب از استاندارد کدنویسی برخوردار نیستند، اما به یاد داشته باشیم که در دنیای رقابت وب، بین دو پایگاه یکسان از هر لحاظ آن سایتی بالاتر است که استانداردها را رعایت کرده باشد.

محتوای خود را به درستی ایجاد و منتشر نمائید.

برای تصاویر حتما از متن جایگزین تصویر (alt) و اندازه طول و عرض استفاده کنید، از تغییر اندازه پیش فرض تصاویر خودداری کنید؛ برای عناصر موجود در فرم ها در حد امکان برچسب مرتبط مهیا کنید؛ از سرتیترها به حد نیاز استفاده نمایید، سرتیترها تگ های h1 تا h6 هستند.

از فیدها و نقشه سایت xml استاندارد، برای صفحه خود استفاده کنید

فید (خوراک) آر اس اس یکی از بهترین شیوه ها برای معرفی لینک های موجود در سایتتان به موتورهای جستجو است، علاوه بر این قابلیت اطلاع از به روزرسانی مطالب برای کاربرانتان فراهم می شود؛ از خوراک وب که بگذریم نقشه xml سایت نقشی عمده در علم بهینه سازی دارد، امروزه بیشتر موتورهای جستجوگر معروف از جمله گوگل (google)، بینگ (bing)، یاهو (yahoo) و… جزء پروتکلی به نام نقشه سایت یا Sitemap هستند و از شیوه ای استاندارد پیروی می کنند، با فراهم کردن یک نقشه از لینک های سایتتان اطمینان حاصل کنید که تمام آنها به درستی به موتورهای جستجو معرفی شده اند.

تکلیفتان را با لینک های داینامیک و استاتیک مشخص کنید!

بعضا شاهد این موضوع هستیم که توصیه می شود از لینک های استاتیک به جای آدرس های داینامیک (آدرس هایی که در آن علامت ؟ وجود دارد) استفاده کنیم، چرا که از لحاظ موتورهای جستجو بهینه تر هستند و قابلیتهای بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند، به همین خاطر خیلی از مدیران سایتها و برخی از سیستم های مدیریت محتوا، از تکنیک هایی مانند دوباره نویسی (rewrite) آدرس ها در htaccess استفاده می کنند؛ اما واقعیت این است که فرق چندانی بین یک لینک داینامیک با پارامترهای کوتاه و کلیدواژه های خوب با یک لینک استاتیک وجود ندارد، چرا که امروزه دیگر الگوریتم های ربات های جستجوگر به حدی پیشرفت کرده است که به راحتی این نوع لینک ها را ایندکس می کنند، فقط مهم این است که لینک دارای پارامترهای هرچه کم تر (جهت کوتاه تر شدن لینک) و کلیدواژه های مناسب باشد؛ از طرفی سایت گوگل در یک مقاله رسمی توصیه می کند، در صورتی که مهارت لازم در مدیریت و تبدیل لینک های استاتیک را ندارید، از دوباره نویسی لینک های داینامیک خودداری کنید، چرا که ربات جستجوگر این سرویس، این نوع لینک ها را نیز به خوبی شناسایی و از اطلاعات موجود در آنها برای ایندکس بهتر استفاده می کند؛ از طرفی دوباره نویسی  (rewrite) لینک ها بعضا مشکلاتی ایجاد می کند، چرا که ایجاد و مدیریت صحیح لینک ها مخصوصا برای کاربران کم تر حرفه ای، کمی سخت تر می شود؛ در کل لینک های داینامیک استاندارد و یکتا (بدون ایجاد محتوای تکراری یکسان یا Duplicate Content) و با کلمات کلیدی مناسب و کوتاه در مقایسه با لینک های استاتیک مشابه، فرق چندانی در افزایش یا کاهش رتبه سایت شما ندارد، با این حال اگر مهارت لازم در کار با سرور و فایل htaccess را دارید، تبدیل لینک های داینامیک به استاتیک می تواند با رعایت سایر نکات بهینه سازی (seo)، انجام شود.

لینک به سایتتان را جدی بگیرید!

سایت ها و صفحاتی که کاربران به آنها از سایت یا وبلاگشان به دلایل مختلف (و از همه مهمتر به خاطر مفید بودنشان) لینک می دهند، از جمله موفق ترین ها در عرصه وب هستند؛ موتورهای جستجو نیز برای این موضوع اهمیت زیادی قائل هستند و اعتبار و ارزش بیشتری به سایت یا وبلاگ ارجاع داده شده می دهند؛ پس جذب لینک برای سایتتان را جدی بگیرید.

تاثیر گذاری طراحی وب بر برندینگ

هنگامی که حرف از برندینگ و طراحی وب می شود یک چیز متمایز در طراحی وب می باشد . هر چند ما نیز موافقیم که وبسایت شما نام تجاری شماست که قطعا یک عنصر مهم در بازاریابی است و نقش محوری و اساسی خواهد داشت

نام تجاری یک روند سریع نیست و باید به مرور زمان به این امر دست یافت . داشتن یک تصویر تجاری یک امر بسیار مهم می باشد و با گذشت زمان و مشاهده تصویر وبسایت و برند شما را به کاربران تداعی خواهد نمود .

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و برای شما بهره مند واقع شود

با آرزوی موفقیت و سربلندی

ممکن هست به کارتون بیاد

درباره نویسنده : وهاب سید چورته

تیم وهاب آنلاین با تغییراتی که داشته سعی دارد تمام بخش های وبسایت را به صورت کاملا منسجم کنار هم نگه دارد و از سردرگمی کاربران عزیز جلوگیری نماید . ما در وبلاگ وهاب آنلاین سعی میکنیم جدیدترین مقالات و آموزش های مرتبط با وبسایت را جمع آوری و تقدیم شما عزیزان نماییم . لطفا با نظرات گرمتان حامی ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *