رفع مشکل whmcs بعد از آپدیت

شاید شما هم whmcs خودتون رو آپدیت کرده باشید و به مشکلات عجیب و غریبی بر خورده باشید از جمله

  • عدم امکان ثبت نام
  • ثبت نشدن تیکت ها
  • ثبت نشدن سفارش ها
  • مشکل در فاکتورها و پرداخت ها
  • و….

همه این مشکلات از فعال بودن Strict SQL Mode هست که در نسخه 6 whmcs باید غیر فعال بشه

برای رفع مشکل و غیر فعال کردن Strict SQL Mode کارهای زیر رو انجام بدید تا مشکلاتتون رفع بشه

برای غیرفعال سازی Strict SQL Mode وارد WHM شوید سپس به PHPMyadmin بروید و از منوی بالا بر روی VARIABLES کلیک کنید . سپس در بین گزینه ها با استفاده از ctrl+f ابزار find مروگر اقدام به پیدا کردن گزینه sql mode کرده و edit را بزنید و کادر را خالی کنید.

معمولا محتویات sql mode به شکل زیر است:

STRICT_TRANS_TABLES,NO_ENGINE_SUBSTITUTION

 

اما در نسخه جدید cPanel :

در بعضی از مواقع با انجام مورد بالا بعد از Restart سرویس MySQL مجدد مقدار STRICT_TRANS_TABLES,NO_ENGINE_SUBSTITUTION در آن قرار می گیرد و مشکلات زیادی برای سرور شما ایجاد خواهد کرد و اکثر اسکریپت ها به مشکل خواهند خورد.

برای حذف کامل STRICT_TRANS_TABLES,NO_ENGINE_SUBSTITUTION از SQL MODE سرویس MySQL از فایل /usr/my.cnf اقدام به # کردن مقدار sql_mode=STRICT_TRANS_TABLES,NO_ENGINE_SUBSTITUTION نمایید به این صورت:

43571146512333030758_sql_mode

 

 

باتشکر از جناب سنجری عزیز (یاس آی تی)

ممکن هست به کارتون بیاد

درباره نویسنده : وهاب سید چورته

تیم وهاب آنلاین با تغییراتی که داشته سعی دارد تمام بخش های وبسایت را به صورت کاملا منسجم کنار هم نگه دارد و از سردرگمی کاربران عزیز جلوگیری نماید . ما در وبلاگ وهاب آنلاین سعی میکنیم جدیدترین مقالات و آموزش های مرتبط با وبسایت را جمع آوری و تقدیم شما عزیزان نماییم . لطفا با نظرات گرمتان حامی ما باشید

  1. با سلام
    نسخه جدید cpanel چطور؟ اینجا فکر کنم مسیر دیگه داشته باشه چون وقتی من رفتم اون قسمت نتونستم گزینه edit پیدا کنم ممنون میشم کمک کنید.

  2. سلام . بعد از انتقال اطلاعات whmc به هاست جدید و به روزرسانی لایسنس ، تیکت کاربر را که پاسخ میدیم ثبت نمیشه . از دایرکت ادمین هم استفاه می کنیم ./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *